20.12.2021
Strategia ekspansji międzynarodowego rynku konsumenckiego Allegro a połączenie z Mall Group a.s.
Początek listopada 2021 roku dla osób, związanych z długoterminowym planowaniem strategicznym w spółce Allegro przyniósł znaczące rozstrzygnięcia. Rozmowy, prowadzone od kilku miesięcy z przedstawicielami Mall.cz oraz WE/DO cz s.r.o. zostały sfinalizowane oficjalną zgodą ich właścicieli na połączenie z platformą Allegro. Polski lider e-commerce, odwiedzany miesięcznie przez 21 milionów internautów na chwilę obecną jest jedną z dziesięciu, najpopularniejszych platform handlowych , a w planach ma znaczną poprawę statystyk i zawładnięcie rynkiem konsumenckim Polski, Czech, Słowacji, Chorwacji i Słowenii, liczącym aż 70 mln osób. Listopadowa transakcja zakupu Mall Group i WE/DO opiewała na 881 mln EUR. Jakie będą jej następstwa?
Allegro, Mall.cz i WE/DO – połączenie gigantów
Dla polskich przedsiębiorców, prowadzących sprzedaż międzynarodową online wiadomość o połączeniu grup Allegro, Mall i WE/DO z pewnością będzie optymistyczna. Transakcja na kwotę około 4 mld PLN pozwoli na rozwój i znaczne uproszczenie e-commerce na początek na rynki krajów Europy środkowo-wschodniej, a w dłuższej perspektywie kolejne, europejskie i być może światowe rynki konsumenckie. Strategia rozwoju Allegro opiera się o dobro klientów oraz własny rozwój. Platforma, której właściciel zrzesza w Polsce Allegro.pl, eBilet.pl oraz Ceneo.pl łączy się z czeskim Mall oraz WE/DO. Odtąd Mall, mimovrste, czc.cz, WE/DO, Allegro, Ceneo oraz eBilet będą skupiały największą ilość ofert sprzedażowych w naszej szerokości geograficznej.
Mall, zajmujący się prezentowaniem ofert sprzedażowych na swojej platformie oferuje ponadto usługi finansowe. Płatności w wygodnej, szybkiej formie to duże ułatwienie podczas realizacji transakcji zakupu. WE/DO jest natomiast przedsiębiorstwem, które opanowało rynek delivery w tzw. dostawie ostatniej mili. Dostarczanie przesyłek na ostatnim etapie procesu doręczenia stanie się uzupełnieniem dotychczasowych praktyk Allegro oraz ich zielonych skrzynek-własnych automatów do odbioru zakupionych przedmiotów. Allegro jest firmą z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w e-commerce. Na polskim rynku konsumenckim jest obecnie liderem, co po połączeniu z Mall oraz WE/DO pozwoli dodatkowo wzmocnić pozycję i rozwijać się o nowe możliwości.
Ekspansja rynku konsumenckiego Europy środkowo-wschodniej
Rynkiem konsumenckim Europy środkowo-wschodniej zawładnął Mall Group a.s. będący jedną z największych platform zakupowych online na tym terenie. WE/DO wspomaga Mall, aby proces realizacji zamówień był sprawny. Dziś, gdy Allegro stało się właścicielem (oficjalne transakcje dojdą do skutku po kilkumiesięcznym okresie, potrzebnym na dopełnienie formalności) obydwu spółek może planować ekspansję rynku sprzedaży detalicznej o wartości 1,14 bln PLN. Rynek detaliczny (TAM) Europy środkowo-wschodniej liczy obecnie 70 mln konsumentów Polski, Czech, Słowacji, Słowenii oraz Chorwacji i Węgier.
Celem połączenia firm poza własnym rozwojem oraz chęcią stworzenia dominującej w Europie środkowo-wschodniej platformy zakupowej jest umożliwienie sprzedawcom szerszego dostępu do międzynarodowego rynku zbytu, poprawa doświadczeń zakupowych klientów oraz dbałość o konkurencyjne ceny. Firmy, które już realizują sprzedaż internetową za granicę z pewnością skorzystają na tym połączeniu, a przedsiębiorcy, planujący oferowanie swoich produktów na rynek międzynarodowy będą mogli skorzystać z wielu uproszczeń. Wystawiając produkt na jednej platformie będzie można obserwować widoczność oferty we wszystkich składowych nowo powstającego potentata.
Co zmieni się dla pracowników grupy Allegro?
Pracownicy Allegro to zespół doświadczonych, zorientowanych na potrzeby klienta osób, dla których rozwój zawodowy związany jest z podnoszeniem kompetencji dla korzyści klientów. Po połączeniu z Mall oraz WE/DO zespół pracowników będzie liczył aż 7200 osób, a współpraca międzynarodowa nie tylko zmieni specyfikę ich obowiązków zawodowych, ale pozwoli rozwijać współpracę międzynarodową pomiędzy zatrudnionymi. Pracownicy będą stanowili podstawę sprawnego funkcjonowania całej bazy ogłoszeń, koordynując działania w ramach platform. Ogłoszenia sprzedażowe, obsługa płatności oraz dostaw na terenie krajów Europy środkowo-wschodniej? To będzie czas, pełen wyzwań zawodowych, motywacji, poszerzania umiejętności i nastawienia na potrzeby konsumentów.
Co zmieni się dla sprzedawców platformy Allegro.pl?
Sprzedający, korzystający obecnie z platformy Allegro mogą realizować współpracę z klientami indywidualnymi oraz B2B. Po połączeniu, które dojdzie formalnie do skutku w pierwszych miesiącach 2022 roku sprzedający będą mogli korzystać z możliwości rozwoju handlu na międzynarodową skalę. Zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Zagraniczny rynek zbytu krajów środkowo i wschodnioeuropejskich pozwoli poszerzyć możliwość zysku bez konieczności poszukiwania bezpiecznego kanału dystrybucji. Dzięki Allegro, Mall i WE/DO, działających razem sprzedający będą mogli poprzez wystawienie jednego ogłoszenia dotrzeć do konsumentów z kilku państw oraz sprzedać im produkt bez komplikacji. Nie tylko oni, ale i konsumenci zyskają na fuzji. Ceny oferowanych produktów będą konkurencyjne, a jakość niezmienna.