fbpx

30.09.2022

Pierwsze kroki w cross-border e-commerce

Decyzja o wejściu polskiego sklepu internetowego na rynek zagraniczny, zapada z wielu powodów. Jedne firmy sugerują się wyłącznie zyskiem i chęcią rozwoju, dla innych jest to kwestia wyzwania i spróbowania swoich sił na nieznanym gruncie, jeszcze inne mają nadzieję na wyższe marże ze względu na różnice w kursach walut i zwiększone wartości sprzedawanych towarów w danym kraju. Jednak bez względu na motywację, każda firma, która planuje ekspansję zagraniczną, powinna przeprowadzić solidną analizę SWOT oraz badania rynku docelowego. Przygotowania do ekspansji nie zamykają się wyłącznie w kwestii przetłumaczenia sklepu online na język urzędowy wybranego kraju. W grę wchodzą aspekty prawne, podatkowe, walutowe, bankowe, konsumenckie, społeczne, językowe, marketingowe i oczywiście logistyczne. Połączenie tych wszystkich elementów w spójną i rentowną całość, wymaga zaangażowania sił, środków i sporego nakładu czasu pracy, który także powinno wliczyć się w budżet przedsięwzięcia. Na tym etapie warto rozważyć outsourcing, gdyż najbardziej zasadne ekonomicznie i najmniej czasochłonne będzie wybranie wartościowego Partnera, który znając dany rynek docelowy, przeprowadzi sklep przez proces wdrożenia bezboleśnie i z pełnym sukcesem.

W Paxy od 7 lat pomagamy polskim sklepom internetowym odnaleźć się w cross border e-commerce, czyli międzynarodowej sprzedaży online. Współpraca nie ogranicza się wyłącznie do odbioru paczek z adresu w Polsce i dostarczenia jej na adres w Europie. Usługi Paxy znacznie różnią się od ofert polskich kurierów, ponieważ są jednocześnie niedrogie, solidne i kompleksowe. Ich wyjątkowość wynika głównie ze skupienia naszej uwagi wyłącznie na branży e-commerce, co skutkuje perfekcyjną znajomością rynku i ciągłym podnoszeniem jakości usług przeznaczonych dla polskich sklepów online.

Co nas wyróżnia spośród polskich kurierów? W ramach jednej umowy z Paxy, Twój sklep internetowy ma do dyspozycji wielu lokalnych, renomowanych przewoźników w 12 krajach Europy oraz różne formy dostawy - kurier na adres, paczkomaty lub punkty odbioru. Towar wychodzi z Polski na etykietach kuriera końcowego, który dostarcza paczkę do odbiorcy. Taki zabieg stawia dany sklep w pozycji lokalnego przedsiębiorcy i zaoszczędza niepotrzebnych rezygnacji z zakupu towaru, ze względu na jego narodowość. Naszym standardem są również krótkie terminy realizacji dostaw, gdzie paczki e-commerce docierają do odbiorców nawet w 24 godziny od momentu odebrania przesyłek z magazynu e-sklepu przez kuriera Paxy. To zdecydowanie krócej niż w przypadku standardowych wysyłek zagranicznych. Stawiamy również na bardzo wysoką jakość obsługi zwrotów i możliwość korzystania z naszych lokalnych magazynów w każdym kraju dostaw. Efektem tej inwestycji jest szybki termin zwrotu paczek reklamacyjnych i nieodebranych przez klientów, na magazyn danego sklepu internetowego w Polsce. Dodatkowym usprawnieniem procesu jest łatwość zwrotu dla klientów sklepu, którzy odsyłają towar w ramach przesyłki krajowej, a sklep dzięki połączeniu API, widzi w systemie pełną ewidencję zwracanych paczek wraz z podaną przyczyną zwrotu. Kolejnym wyróżnikiem Paxy jest w pełni zautomatyzowana obsługa pobrań, którą realizujemy wraz z dużą częstotliwością zwrotów oraz krótkimi terminami przelewu środków, licząc od momentu pobrania ich od klienta końcowego.

Najczęstszym motywem gruntującym współpracę z Paxy, szczególnie w obecnym czasie, są korzystne i stabilne warunki cenowe, dopasowane do potrzeb danej firmy. Ten koronny argument często pojawia się w negocjacjach ze sklepami internetowymi, co mobilizuje nas do ciągłego poszukiwania usprawnień i oszczędności w naszym systemie logistycznym. Bardzo częstym powodem rozpoczęcia współpracy z Paxy, jest również nieoceniona pomoc w ekspancji e-sklepu na wybrany rynek zagraniczny. Zaczynając od tłumaczeń i dostosowaniu sklepu internetowego do potrzeb grupy docelowej w danym kraju, przez dobór działań marketingowych i komunikacji z rynkiem, po wsparcie w sprawach księgowo-prawnych, pomoc przy założeniu lokalnych kont bankowych, czy outsourcing biura obsługi klienta. Nasze Contact Center składa się z dwujęzycznych doradców, którzy w imieniu danego sklepu internetowego, komunikują się z klientami końcowymi w ich rodzimym języku, po czym wracają z informacją zwrotną lub pytaniem w języku polskim do obsługi klienta danego e-sklepu. Tym sposobom Paxy buduje most współpracy, po którym sklep internetowym bezpiecznie przechodzi w świat cross border e-commerce.

Zapraszamy do współpracy!

Zespół Paxy