14.10.2016
Eksport do Czech – wsparcie dla firm z Polski
Rynek czeski jest coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Nie można więc się dziwić, że coraz częściej, w pierwszej kolejności to właśnie nasi południowi sąsiedzi są brani pod uwagę w przypadku chęci eksportowania swoich towarów za granicę. Co przemawia za Czechami, co powoduje, że polscy przedsiębiorcy właśnie tam chcą sprzedawać swoje towary? W czym przewyższają kraje takie jak Wielka Brytania, Francja, Włochy?
Wyjaśnijmy – dlaczego warto eksportować towary do Czech? Co powinniśmy wiedzieć?
- Od stycznia 2016 r. Czechy są drugim rynkiem (po Niemczech) eksportowym dla nas. Nasi południowi sąsiedzi zepchnęli na trzecią pozycję Wielką Brytanię. Czechy to jeden z najważniejszych partnerów handlowych dla Polski.
- Wartość polskiego exportu do Czech w 2015 roku wyniosła 11,8 miliarda euro.
- Najczęściej eksportowanymi towarami są:
części motoryzacyjne, kawa, oleje mineralne, meble, odzież, elektronika.
W jaki sposób można zacząć eksportować swoje produkty do Czech?
Poszukiwania odbiorców naszych towarów na nowym rynku nigdy nie należą do prostych czynności. Nie mając „siatki” handlowców często trudno dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Większe możliwości daje kanał online – Aukro i sklep internetowy. Na tej płaszczyźnie, mniejszym kosztem jesteśmy w stanie przebić się z ofertą do potencjalnego klienta. Szczególnie czeskie Allegro – Aukro, nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jest to dobra możliwość, aby sprawdzić odbiór naszych towarów na rynku zagranicznym.
Jeśli jednak chcemy postawić na kampanie marketingową offline w Czechach, możemy spróbować wysyłki katalogów do potencjalnych klientów – firm. Dzięki temu, możemy liczyć na zamówienia hurtowe. Jako Paxy, przeprowadzaliśmy wiele takich kampanii marketingowych dla naszych klientów.