fbpx

21.04.2023

E-commerce musi szukać dodatkowych dochodów na rynkach zagranicznych

Jak kształtuje się sytuacja na rynku przesyłek w pierwszych miesiącach tego roku?

Michał Staręga: - O wyhamowywaniu polskiego rynku e-commerce dosyć głośno zaczęło się mówić już w zeszłym roku, wiele statystyk wskazywało na zwolnienie tempa w e-sprzedaży. Mimo to wciąż tysiące polskich firm jest uzależnionych od rodzimego rynku e-handlu, co w obecnym czasie będzie skutkowało mniejszymi przychodami. Część z nich zaczęła szukać dodatkowych źródeł dochodu oraz możliwości rozwinięcia swojej działalności na rynkach zagranicznych. Dywersyfikacja e-commerce na sąsiednie rynki była i nadal jest szansą na utrzymanie dotychczasowego poziomu sprzedaży, a nawet jej wzrost. Te firmy, które już w tamtym roku postawiły na międzynarodowy rozwój, z pewnością są zadowolone. Proporcje między sprzedażą krajową, a zagraniczną powoli zaczynają przelewać się na stronę rynków ościennych, gdzie m.in. nasi partnerzy realizują coraz to większe wolumeny e-sprzedaży. Szczególnie widać to na przykładzie Rumunii, Czech, Słowacji i krajów bałtyckich.

Całość newsa możecie przeczytać na: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/e-commerce-musi-szukac-dodatkowych-dochodow-na-rynkach-zagranicznych,118218.html?fbclid=IwAR1vQDHWPVFJLWIaiLw0TXdpvMnjX_bLikrNhu_iugA0DmQ_KFHvreFG8cs